پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227367
رياض همچنان نگران/آزادي حلب قدرت را به سمت تهران برگرداند
تاریخ انتشار : 1395/10/02 19:10:06
نمایش : 997
آزدسازي حلب به وسيله نيروهاي ارتش سوريه و مقاومت به نوعي بازگشت توازن قدرت به سمت تهران و نگراني براي رياض است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرگزاري رويترز در گزارشي نوشتکه آزدسازي حلب به وسيله نيروهاي سوري به نوعي بازگشت توازن قدرت به سمت تهران و نگراني براي رياض است.

 

رويترز در گزارش خود نوشته است: براي عربستان که درگير تنش با ايران است، آزادي حلب به وسيله نيروهاي دولت سوريه انعکاس دهنده توازن قدرت به سمت تهران است.

 

اين گزارش در ادامه نوشت: عربستان که نگران گسترش نفوذ ايران از افغانستان تا درياي مديترانه است دير يا زود به اين دستاوردهاي تهران واکنش نشان خواهد داد.

 

اين خبرگزاري نوشت: بعد از مواجه شدن با قيمت پايين نفت، درگير شدن در بحران يمن و روابط تيره با قاهره، رياض و متحدان عربي آن در خليج فارس به اين نکته مي‌انديشند که در حال حاضر چه مقدار کمک تسليحاتي در اختيار گروه‌هاي تروريستي در سوريه قرار دهند.

 

رويترز افزود: بعد از نااميد شدن عربستان از سياست اوباما در قبال جنگ سوريه، آل سعود به جاي اميد بستن به آرايش نظامي سنگين و حملات موشکي آمريکا، به گروه‌هاي منطقه‌اي متوسل شده‌اند.

 

گزارش رويترز مي افزايد: انتخاب جيمز ماتيس به عنوان وزير دفاع و رکس تيلرسون به عنوان وزير خارجه، به وسيله ترامپ موجب شادي شرکت‌هاي نفتي عرب در حوزه خليج فارس شده است اما مطلبي که کشورهاي عربي حوزه خليج فارس در مورد آن نگران هستند دوستي رکس تيلرسون با پوتين، به عنوان يکي از متحدان بشار اسد است.

 

رويترز به نقل از «ترکي الفضيل» رئيس سابق سازمان اطلاعات عربستان نوشت: آنچه ما از دولت آمريکا فهميده‌ايم اين است که منتظر اقدامات آنان باشيم نه سخنانشان.

 

ديپلمات ارشد غربي مي گويند: کشورهاي عربي حوزه خليج فارس به شدت کنجکاو هستند تا ببينند ترامپ چگونه انتقادات خود عليه ايران و دوستي با پوتين را به سياست ترجمه خواهد کرد.

 

گزارش رويترز در ادامه نوشت: عادل‌الجبير گفته است که زمان زيادي را براي توجيه دولت آينده آمريکا، در اين کشور سپري کرده است.

 

رويترز افزود: مقامات مي‌گويند که کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس از اطرافيان ترامپ در مورد سوريه پرسيده‌اند تا ارزيابي کنند که آيا ترامپ، تلاش ائتلاف آمريکايي، کشورهاي عربي خليج فارس، غرب و ترکيه در تجهيز کردن تروريست‌ها در سوريه را ادامه خواهد داد يا خير.

 

اين گزارش مي افزايد: ترامپ پيش از اين گفته است که سياست آمريکا را از حمايت تروريست‌هاي ميانه‌رو به سمت مبارزه با داعش تغيير خواهد داد.

منبع:ميزان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html